روستای تروجن (شهیدآباد)
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
روستای تروجن (شهیدآباد)
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیمطالب جالب و خواندنیروستای تروجن (شهیدآباد)

تعداد بازدید : 805
نویسنده پیام
rohollahmasoumi آفلاین


ارسال‌ها : 7
عضويت : 26 /9 /1393
محل زندگي : بهشهر
سن : 22
روستای تروجن (شهیدآباد)
روستای تروجن (شهیدآباد) یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بهشهر بوده و در ابتدای جاده ارتباطی این شهر به نکا قرار دارد. این روستا در قسمت جنوبی جاده ارتباطی بهشهر - نکا واقع شده و از سمت شرق به شهرستان بهشهر، از غرب به روستای کوهستان، از جنوب به جنگل‌های رشته کوه البرز و از سمت شمال به مزارع کشاورزی متصل می باشد. این روستا شامل 3 محله کوچکتر به نام‌های \"بالا محله\" ، \"کماس\" و \"پایین محله\" می باشد.
پیشینه
نام این روستا خود پیشینه تاریخی و کهن داشته و به دوران سادات مرعشی باز می‌گردد که سرداری بنام فرخ خان با لشکریان بومی این مناطق با حمایت امیران و مالکان منطقه، ترکان را دراین ناحیه مغلوب می کنند. چون این منطقه محل گرفتار شدن لشکریان ترک بوده، آن را ترکان گیر نامیدند. این نام با گذشت زمان به تدریج به توران جیر و نهایتاً به تروجن تغییر یافت. پس از جنگ تحمیلی هشت ساله به دلیل تعداد بالای شهدای این روستا (50 شهید) نام آن به \"شهیدآباد\" تغییر یافته است هر جند که این تغییرات به صورت رسمی به ثبت نرسیده است. بنا بر آمار، در حدود 92 درصد از افراد واجد شرایط این روستا برای جنگ به جبهه‌ها اعزام شدند.
اهمیت روستا
وجود غارهای تاریخی هوتو و کمربند موجب شهرت جهانی این روستا شده اند. یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1951 به حفاری غار هوتو پرداختند. اسکلت‌های کشف شده از این غار به \"مرد هوتو\" (Hotu man) مشهور می باشند. تصاویری از این حفاری را در بخش بایگانی موزه باستان‌شناسی و انسان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا موجود است.
مکان های دیدنی
غارهای تاریخی هوتو و کمربند
چشمه بالا محله، توسکا چشمه
مجتمع تفریحی توریستی سبزگستر هوتو
اماکن متبرکه: امام زاده عبدالله، امام زاده قاسم، امام زاده حسن، امام زاده سید رضا، امام زاده میر مقبل

شنبه 18 بهمن 1393 - 11:13
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ